Nederlands voor gevorderden

U spreekt al aardig Nederlands. Maar u hebt toch nog moeite met het spreken of met de grammatica. Of misschien hebt u last van taalproblemen op het werk. Dan is deze cursus echt wat voor u.

We besteden aandacht aan:

• Spreken en luisteren
• Lezen en schrijven
• Grammatica

Waarom juist deze cursus?

Deze cursus is geschikt voor u als u zich niet prettig voelt in een groep. Ook als u slechts met een paar onderdelen van de grammatica moeite heeft en de rest wel begrijpt. Wij maken dan voor u een persoonlijk leerplan, waarin aan bod komt waarmee u problemen hebt.

Methodes

We gebruiken verschillende methodes. Maar u kunt ook werken met oefeningen die door onze docenten zelf zijn gemaakt. Zo kunnen wij de les toespitsen op wat u moeilijk vindt in de Nederlandse taal. Als u bijvoorbeeld moeite heeft met spreken, kunnen we ons vooral daarop richten.

Voorbereiden op examen

Stichting Thuis in Taal kan u ook helpen met de voorbereiding op de Staatsexamens I en II.

Lestijden

Wij geven les op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur
(bij uitzondering ook 's avonds en op zaterdag).
De lessen duren gemiddeld anderhalf uur.
U kunt eventueel ook meerdere keren per week les krijgen.

Huiswerk

Met het huiswerk bent u ongeveer drie uur per week bezig.

U kunt zich aanmelden door ons te e-mailen, maar u kunt ons ook altijd bellen.

maandag t/m vrijdag
van 11:00 tot 14:30

U kunt het hele jaar door bellen. Juist omdat wij privéles geven, zijn wij niet gebonden aan de schoolperiodes, die van september tot en met juni lopen.

Intakegesprek

Na aanmelding volgt altijd eerst een intakegesprek. In dit gesprek kunt u uw wensen duidelijk maken. Wat wilt u leren? Wij kunnen dan een beeld krijgen van uw niveau en uw achtergrond. Wij gaan op zoek naar een docent die het beste bij u past. Zodra we die gevonden hebben, nemen we contact met u op. Deze docent zal dan ook speciaal voor u een leermethode kiezen en een lesplan samenstellen.