Lezen en schrijven voor laaggeletterden

Kent u iemand die veel moeite heeft met lezen of schrijven? Of niet gealfabetiseerd is? Thuis in Taal biedt een cursus speciaal voor mensen die graag willen lezen en schrijven. Onze docenten hebben veel geduld  en begrip!

Grote stap

Veel mensen die laaggeletterd zijn, vinden het een grote stap om op cursus te gaan. Ze durven er niet voor uit te komen dat ze niet kunnen lezen en schrijven. Maar vaak zouden ze het dolgraag willen leren. Ze willen immers niet steeds afhankelijk zijn van anderen die de teksten moeten voorlezen of formulieren moeten invullen.

Bij Thuis in Taal krijgt:

• De cursist privéles. Alle aandacht is voor hem of haar.
  • De cursist les van gekwalificeerde docenten.

We beschikken over:

• Verschillende lesmethodes. De docent kiest de methode die hij het meest bij de cursist vindt passen.
Het is voor ons als docenten schitterend om te zien hoe er een wereld opengaat als de cursist ontdekt dat verschillende letters plotseling met elkaar een woord vormen. Wij horen dan ook vaak: "Oh, ik wou dat ik dat eerder had gedaan!"

Lestijden

Wij geven les op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur
(bij uitzondering ook 's avonds en op zaterdag).
De lessen duren gemiddeld anderhalf uur.
U kunt eventueel ook meerdere keren per week les krijgen.

Huiswerk

Met het huisweerk bent u ongeveer drie uur per week bezig.

U kunt zich aanmelden door ons te e-mailen, maar u kunt ons ook altijd bellen.

maandag t/m vrijdag
van 11:00 tot 14:30

U kunt het hele jaar door bellen. Juist omdat wij privéles geven, zijn wij niet gebonden aan de schoolperiodes, die van september tot en met juni lopen.

Intakegesprek

Na aanmelding volgt altijd eerst een intakegesprek. In dit gesprek kunt u uw wensen duidelijk maken. Wat wilt u leren? Wij kunnen dan een beeld krijgen van uw niveau en uw achtergrond. Wij gaan op zoek naar een docent die het beste bij u past. Zodra we die gevonden hebben, nemen we contact met u op. Deze docent zal dan ook speciaal voor u een leermethode kiezen en een lesplan samenstellen.